شرکت فرین بهبود تشخیص 

تولیدکننده ی کیت های تشخیص سریع

تولید دو تست جدید تشخیص سریع COVID-19

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا دو تست تشخیصی سریع و جدید برای  COVID-19 تولید کرده اند - یکی برای تشخیص انواع COVID-19 و دیگری برای تمایز با بیماری های دیگری که علائم مشابه COVID-19 دارند. این یافته ها اخیراً در مجله Bioengineering منتشر شده است.اگرچه بسیاری از مردم در مورد واکسن COVID-19 امیدوار هستند ، اما به نظر نمی رسد که توزیع گسترده واکسن تا چند ماه آینده اتفاق بیفتد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، توانایی تشخیص سریع و دقیق COVID-19 برای کمک به حداقل رساندن مرگ و میر و جلوگیری از شیوع ویروس بسیار ضروری است .

در طراحی هر دو این تست ها از فناوری پیشرفته سیستم CRISPR / Cas9 استفاده شده است. این تست ها با استفاده از معرفهای تجاری ، یک روش مبتنی بر Cas-9 را برای تشخیص اسید نوکلئیک با استفاده از روش لترال فلو و تولید سیگنال فلورسانس طراحی کردند.تست اول یک آزمایش سریع تشخیصی است که می تواند بین انواع COVID-19 تمایزایجاد کند. این تست را می توان بدون فرد متخصص و تجهیزات تخصصی انجام داد. این تست از فناوری مشابه آزمایش حاملگی در منزل استفاده می کند و در حدود یک ساعت نتیجه می دهد.

 

No alternative text description for this image

تست دوم که حساسیت بیشتری هم دارد وبه محققان این امکان را می دهد تا با اندازه گیری فلورسانس  نمونه را برای بررسی COVID-19 (SARS-CoV-2) ، آنفلوانزای A و B و ویروس سنسیشیال تنفسی به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنند.این ویروس ها با علائم مشابهی آشکار می شوند ، بنابراین توانایی تشخیص و تمایز آنها یک ابزار جدید تشخیصی برای کاهش سرعت گسترش COVID-19 است. این تست همچنین حدود یک ساعت به طول می انجامد و می توان به راحتی آن را تولید انبوه کرد که امکان  انجام آزمایش های بیشتری را می دهد، همچنین تجهیزات لازم برای آن در بیشتر آزمایشگاه های تشخیصی و بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی وجود دارد.

مارک جی آزبورن ، PhD ، استادیار و متخصص اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا ونویسنده اول این مقاله می گوید: "تأیید واکسن SARS-CoV-2 بسیارامیدوار کننده است ، اما ممکن است زمان بین دوزهای اول تزریق شده تا مصونیت جمعی ماه ها به طول انجامد." "این تست می تواند به پر کردن شکاف بین ایمن سازی و مصونیت جمعی کمک کند." با همكاری انستیتوی مهندسی پزشکی دانشگاه مینه سوتا و ژاکوب تیلور، پزشک، PhD و رئیس دانشكده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، آزبورن و تیم وی در حال حاضر به دنبال افزایش حساسیت و استفاده عملی از این تست برای تشخیص سریع کووید-19 و شناسایی انواع مختلف آن  هستند. محققان  به منظور ایجاد دسترسی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم به این تکنولوژی جدید ،به دنبال  بررسی روش های تولید انبوه و مجوز برای  روش های تشخیص جدید خود هستند.

 

منبع خبر: www.technologynetworks.com

  • 18 خرداد 1400
  • نویسنده: admin admin
  • تعداد نمایش ها: 2254
  • نظرات: 0
دسته ها: آموزش
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
Print

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته