شرکت فرین بهبود تشخیص 

تولیدکننده ی کیت های تشخیص سریع

با وجود واکسن ، چرا هنوز به انجام تست های کرونا نیازمندیم؟

 

 

تست های کرونا قبل از واکسن ها ابزار اصلی برای مبارزه با کووید-19 بودند . اکنون ، با افزایش روند واکسیناسیون، تقاضا برای آزمایش در حال کاهش است ، تحولی که منجر شد  آزمایشگاه بزرگ ابوت کاهش شدیدی در سود 2021 خود دهد.  هرچند همه گیری هنوز تمام نشده است و انجام آزمایش برای مبارزه با شیوع ، شناسایی انواع در حال ظهور و امکان بازگشایی ایمن همچنان ضروری خواهد بود.

یک دقیقه یا کمتر

یکی از پر سر و صداترین تست های اخیر ، آزمایش کووید از استارتاپ  Breathonixاست که به طور موقت در سنگاپور در ماه مه تأیید شد که  نوید نتیجه از یک دقیقه تنفس در یک لوله را می دهد. بیشتر این فناوری را با برخورد پلیس رانندگان مست مرتبط می دانند ، اما کاربردآن برای غربالگری کووید مورد توجه است . علاوه بر اینکه غیرمهاجمی است ، نیازی به نیروی  متخصص یا آزمایشگاه نخصصی ندارد. مسلماً ، آنالیز تنفس به اندازه آزمایش PCR "استاندارد طلا" دقیق نیست. هنوز هم برای استفاده در نظر گرفته شده سنگاپور به اندازه کافی خوب است - غربالگری سریع مسافران در کنار آزمایش سریع دوم - و احتمالاً در جاهای دیگر نیز به خوبی کار خواهد کرد. تمرکز بیش از حد روی دقت در بعضی مواقع مشکل ساز شده است. به عنوان مثال آزمایش های PCR می تواند مدت ها پس از ابتلای فرد نتیجه را مثبت نشان دهد. که علاوه بر انتظار طولانی برای نتایج،  در نهایت به اطلاعاتی خواهید رسید که همیشه کاربردی نیستند.در مواجهه با خلا  قابل توجهی که در پوشش واکسن در داخل و بین کشورها و احتمال ظهور مجدد فصلی ، غربالگری هنوز نقش موثری برای ایفا کردن دارد.

ردیابی ویروس در حال تغییر

با ظهور انواع خطرناک ویروس ، آزمایش عفونت کافی نیست - شناسایی سویه هایی که در گردش هستند باید یک اولویت جهانی باشد. با این حال تعداد کمی از کشورها نمونه های کافی را بررسی می کنند و تلاش ها بیشتر بر روی کشورهای ثروتمند است تا کشورهای با واکسیناسیون پایین و کم درآمد که در معرض خطر شیوع شدید ناشی از واریانت  هستند.

بیش از حد کم و بیش از اندازه متمرکز

تعداد نسبتاً کمی از کشورها هستند که به اندازه کافی نمونه های کووید را توالی یابی می کنند تا تصویری دقیق از گسترش واریانت داشته باشند و نقاط داغ کنونی در آن لحاظ نمی شوند.

تصویر: منبع: Gisaid، بلومبرگ. فقط کشورهایی را شامل می شود که حداقل 500 مورد را در آن دوره گزارش کرده اند. GISAID یک مخزن جهانی برای اطلاعات ژنتیکی ویروس است. داده ها از 4 ژوئن

تعیین توالی ژنتیکی برای شناسایی واریانت استاندارد است ، اما این یک فرآیند وقت گیر و تا حدودی گران است و بسیاری از کشورها ظرفیت قابل توجهی ندارند. خوشبختانه ، شرکت هایی از جمله" Seegene" و آزمایشگاه های" Bio-Rad" آزمایشات سریع تری را برای شناسایی واریانت های مختلف ایجاد کرده اند. "Applied DNA " قصد دارد برای یک پنل آزمایشی که بتواند هفت سویه شناخته شده را غربال کند ، تأیید اضطراری ایالات متحده را دریافت کند. استفاده گسترده می تواند رهبران بهداشت عمومی را آگاه کند. توالی دقیق را می توان برای هر زمان مورد نیاز نگهداری کرد. 

 کاربردی جدید برای آزمایشی  بدنام

 تست های آنتی بادی ، که پاسخ های ایمنی بدن به عفونت کووید را اندازه گیری می کنند ، سال گذشته پس از آنکه استانداردهای نظارتی اهمال کارانه اجازه ورود تست های غیر دقیق  به بازار را داد ، محبوبیت خود را از دست داد. تنظیم کننده ها سرانجام به مقابله پرداختند ، اما آزمایشات آنتی بادی برخلاف امیدواری عده ای به دلیل عدم اطمینان در مورد کاربرد واقعی آزمایشات در مورد میزان ایمن بودن افرادی که  قبلا آلوده به کووید بودند دیگر هرگز دوباره شروع به کار نکردند . با واکسن هایی که نویدبخش محافظت درخواستی هستند ، حتی ممکن است انتظار داشته باشید که تقاضا به طور کامل از بین برود. با این حال ، آزمایشات آنتی بادی ممکن است نقش جدیدی در ایجاد سریعتر واکسن پیدا کنند. در نامه ای اخیر در مجله پزشکی" The Lancet" ، متخصصان بهداشت عمومی و ایمنی شناسی پیشنهاد کردند که کشورها از تزریق دوم برای بازماندگان کووید چشم پوشی کنند و با اشاره به شواهد فزاینده ای که تنها یک دوز واکسن مورد نیاز است. این اقدام امکان تزریق دوزهای واکسن برای افراد آسیب پذیر تر ریسک کمتری در نتایج بدتر نسبت به سیاست تاخیر در دوز دوم واکسن به منظور اولویت بندی در تزریق دوز اول دارد.  آزمایش همه جانبه آنتی بادی شرط لازم برای تصویب چنین استراتژی ای است و آزمایش سریع برای آن ایده آل است." NowDiagnostics" در ماه مه مجوز ایالات متحده را برای یک آزمایش قطره خون انگشت دریافت کرد که در 15 دقیقه نتیجه را ارائه می دهد ، و استارتاپ Weavr Health در انتظار مجوز برای تست 10 دقیقه ای در خانه است.

ایمنی ماندگار

هدف بزرگ بعدی آزمایش اندازه گیری عملکرد واکسن و مدت زمان ایجاد ایمنی است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده تعداد فزاینده ای از آزمایش "نیمه کمی" ارائه داده است که تخمینی از سطح آنتی بادی محافظ به جای پاسخ بله یا خیر است. همه منتظر زمانی هستند که دیگر نیازی به آزمایش کووید نباشد که استفاده هوشمند و خوب از آزمایشات می تواند ما را سریعتر به آن نقطه برساند.

منبع:https://www.bloomberg.com/

 

 

 

 

  • 22 خرداد 1400
  • نویسنده: admin admin
  • تعداد نمایش ها: 903
  • نظرات: 0
دسته ها: آموزش
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
Print

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته