شرکت فرین بهبود تشخیص 

تولیدکننده ی کیت های تشخیص سریع

اهمیت تست های سریع در تشخیص

 

اهمیت تست های سریع در تشخیص

در تشخیص های بالینی و دامپزشکی، در واقع تست های تشخیص  سریع، آزمایش را از آزمایشگاه دورتر و به بیمار نزدیکتر کرده است و در تشخیص های کشاورزی و زیست محیطی هم امکان آزمایش در محل را فراهم کرده است. یکی از مهمترین مزایای تشخیص سریع، امکان تصمیم گیری سریع است که منجر به تشخیص زودهنگام و نظارت و درمان سریعتر می شود.
مکانسیم لترال فلو، از فناوری ایمونواسی همراه با آنتی بادی ها، غشاهای نیتروسلولزی و نانوذرات رنگی برای تولید نتایج قابل تفسیر به صورت چشمی استفاده می کند. علاوه بر استفاده ازآنتی بادی ها، آپتامرها و یا سایر معرفهای جدید نیز می توانند در آن استفاده شود. علاوه بر این، کیت های لترال فلو می توانند با فناوری قرائت گر ترکیب شوند تا نتایج کاملاً کمی، سریع حاصل شود.


چرا تست های سریع لترال فلو مهم هستند؟

مطابق اعلام Markets and Markets (آگوست 2017) ، پیش بینی می شود که ارزش بازار جهانی تست های لترال فلو از 5.14 میلیارد دلار در سال 2016 تا سال 2022 به 8.24 میلیارد دلار برسد، که این برابر با نرخ رشد سالانه مرکب % 2/8 می باشد. محرک  های بازار از پیر شدن جمعیت، بروز بیشتر بیماری، افزایش استفاده از تست های خانگی، تمایل به آزمایش سریع در بخش های مختلف ناشی می شوند. با تکیه بر چندین دهه تحقیق، بینش بهتری در مورد عوامل ایجاد کننده بیماری های انسانی، حیوانی و گیاهی و تأثیر مواد بر محیط و سلامت داریم. توانایی شناسایی نشانگرهای زیستی مرتبط با این بیماری ها یا شرایط محیطی به این معنی است که می توانیم بطور مؤثرتری پیش بینی و نظارت کنیم یا تشخیص دهیم و درمان ها یا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم. از آنجا که این اطلاعات بین سازمان ها و مردم به اشتراک گذاشته می شوند، علاقه بیشتری به تشخیص در مراحل اولیه، نظارت بر روند کار و نتایج در لحظه وجود دارد. اینجاست که تست سریع لترال فلو یک راه حل انعطاف پذیر، کم هزینه با صرفه جویی در زمان ارائه می کند.
 

                                                                     

Image

 

تست های لترال فلو دارای پروتکل های استفاده آسان هستند و می توانند با حداقل آموزش به کار برده شوند. با ارائه نتایج به صورت در لحظه، در مقایسه با تست های آزمایشگاهی، در زمان صرفه جویی می شود. به دلیل سهولت در استفاده و قابلیت حمل آن ها، از تست های لترال فلو در صنایع گوناگون و بخش های مختلف از جمله آزمایش در خانه، استفاده به صورت میدانی، بکارگیری در اورژانس ها و آمبولانس ها استفاده می شود. نمونه ای از اهمیت تست های تشخیص سریع، با افزایش خرید یونیسف از تست های تشخیص سریع مالاریا  اثبات شده است. در سال 2008 یونیسف 3.8 میلیون تست خریداری کرد که این رقم در سال 2015 به حدود 13 میلیون افزایش یافت و این رقم در حال رشد است.


تشخیص موثر:

اگرچه تست های سریع لترال فلو کاربرد آسانی دارند، اما دانشی که ماورای این روش است، پیچیده می باشد. توسعه روش به صورت فرایندهای گام به گام انجام می شود و قبل از تولید، فرایند امکان سنجی و بهینه سازی اتفاق می افتد. برای تولید تست نواری سریع و بهینه که برای استفاده ی بازار مناسب باشد، به سال ها تجربه و دانش نیاز است و همچنین به منظور تولید محصولات لترال فلو از تجهیزات کارآمد و پیشرفته ای استفاده می شود. در حین توسعه روش، دانشمندان مناسب ترین مواد اولیه (واکنشگرها، غشاها، نشانگرها و آنتی بادی ها) را انتخاب کرده و بسته به نوع نمونه و نیاز بازار، تست را بهینه می کنند. پروتکل های سریع و کاربرپسند روش های لترال فلو، امکان صرفه جویی در وقت را برای یک پزشک پر مشغله، جراح  های دامپزشکی و یا آزمایشگاه ها فراهم می کند. به علاوه، فناوری قرائت گر  و تلفن هوشمند جقت شده با لترال فلو می تواند به تشخیص سریع کمی و مدیریت بیمارانی که روش های تشخیصی دیگر ممکن است برای آن ها طولانی تر باشد، کمک کند.

 سناریوهای تشخیصی که در آن  تست های سریع لترال فلو می توانند به کار روند: 

  • قبل از آنالیزهای آزمایشگاهی وقت گیرتر، پیش غربالگری در میدان انجام می شود.
  • آزمایش های روتین (عادی و روزمره) یا تشخیص سریع در جراحی پزشکی یا دامپزشکی
  • تأیید وجود یا عدم وجود گونه هدف در مناطق دور افتاده یا مناطق کشاورزی
  • آنالیزهای کمی برای تشخیص و مدیریت مداوم یک بیماری توسط پزشکان یا دامپزشکان
  • تأیید سطوح غلظتی برای ارزیابی وضعیت بیماری در محصولات کشاورزی با ارزش بالا
  • تعیین میزان آلاینده ها در مواد غذایی و خوراک
  • 17 اردیبهشت 1399
  • نویسنده: iransite iransite
  • تعداد نمایش ها: 2826
  • نظرات: 0
دسته ها: آموزش
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
Print

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته