شرکت فرین بهبود تشخیص 

تولیدکننده ی کیت های تشخیص سریع

اندازه گیری پاسخ ایمنی به کووید-19

با پخش واکسن  SARS-CoV-2در سطح جهان، پزشکان به دنبال راهی برای تعیین  میزان و مدت زمان تاثیرگذاری واکسن بر سیستم ایمنی بدن هستند. تست های آنتی بادی نقش مهمی در مبارزه علیه کووید-19 و کمک به ارزیابی و اندازه گیری پاسخ آنتی بادی بعد از سرایت و واکسیناسیون دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد راه هایی که تست آنتی بادی در همه گیری استفاده می شود Technology Networks  با هیدر-رید هارپر، مدیر ارشد ایمنی شناسی و شیمی بالینی کمپانی Beckman Coulte  مصاحبه ای داشته است که در ادامه بخش هایی  از آن آمده است.

آنا مک دونالد: می توانید چند نقش از نقش هایی که تست آنتی بادی در مقابله با COVID-19 ایفا می کنند را توضیح دهید؟

هیدر-رید هارپر: تست آنتی بادی ،که همچنین تست سرولوژی نیز نامیده می شود، مراحل وضعیت ایمنی یک فرد را به ما می گوید و بدنبال پیدا کردن حضور آنتی بادی در بدن انسان است. به طور معمول دو نوع آنتی بادی در خون اندازه گیری می شود: آنتی بادی IgM که، به طور کلی، خط اول ایمنی بدن برای دفاع علیه یک ویروس است در حالی که آنتی بادی های IgG پاسخ ایمنی پایدار تری به ویروس نشان می دهند

تست آنتی بادی نقش مهمی در فهم پیشرفت سطح ایمنی فرد در برابر ویروس کرونا بازی می کند. فهم این موضوع به شناسایی افرادی که در خطر سرایت بیماری هستند و افرادی که قبلا به این ویروس آلوده شده اند و می توانند بصورت ایمن برای مثال به محل کار یا دانشگاه برگردند کمک می کند. استفاده از این تست در ابعاد بزرگ تر، همچنین می تواند نمایی کلی از وضعیت ایمنی جمعیت را فراهم آورد که به طور بالقوه به مدیریت آینده ویروس کمک می کند. با اجرای گسترده برنامه واکسیناسیون، این سنجش ها نقش مهمی در فهم پاسخ ایمنی یک فرد به واکسیناسیون در زمان و مدت زمان حفظ ایمنی ایفا می کند.

 آنا مک دونالد:  مزیت تعیین وجود هر یک از آنتی بادی ها چیست؟
هیدر-رید هارپر:
تا چند روز پس از سرایت ویروس، تنها ویروس قابل شناسایی است. در این زمان ویروس تکثیر می یابد و به راحتی به سایرین منتقل می شود. در این مرحله، تست های تشخیصی مولکولی برپایه PCR و یا استفاده از کیت های تشخیص سریع آنتی ژن می توانند برای تشخیص ویروس مورد استفاده قرار گیرند. بعد از آن سیستم ایمنی بدن فرد شروع به پاسخ دادن به بار ویروسی به عنوان بخشی از مرحله حاد عفونت، می کند. این زمانیست که آنتی بادی های IgM  تولید و تکثیر می یابند تا با ویروس مقابله کنند، و می توانند برای شناسایی افرادی که اخیرا به بیماری مبتلا شده اند استفاده شوند. بعد از حدود یک هفته، مرحله نقاهت بیماری آغاز می شود و IgG  تولید شده و افزایش می یابد، در حالی که مقدار آنتی بادی IgM  شروع به کاهش یافتن می کند. با این حال، این زمان می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با دنبال کردن این اصول عفونت، از سنجش IgG و IgM برای درک وضعیت ایمنی یک فرد  با توجه به اینکه IgG ایمنی لازم را برای کاهش اثر عفونت بعدی را فراهم می آورد، میتوان استفاده کرد.

منبع: https://www.technologynetworks.com

 

  • 18 خرداد 1400
  • نویسنده: admin admin
  • تعداد نمایش ها: 2333
  • نظرات: 0
دسته ها: آموزش
کلمات کلیدی:
رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
Print

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر

انتخابگر پوسته