آموزش

تولید دو تست جدید تشخیص سریع COVID-19

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا دو تست تشخیصی سریع و جدید برای  COVID-19 تولید کرده اند - یکی برای تشخیص انواع COVID-19 و دیگری برای تمایز با بیماری های دیگری که علائم مشابه COVID-19 دارند. این یافته ها اخیراً در مجله Bioengineering منتشر شده است.اگرچه بسیاری از مردم در مورد واکسن COVID-19 امیدوار هستند ، اما به نظر نمی رسد که توزیع گسترده واکسن تا چند ماه آینده اتفاق بیفتد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، توانایی تشخیص سریع و دقیق COVID-19 برای کمک به حداقل رساندن مرگ و میر و جلوگیری از شیوع ویروس بسیار ضروری است .

در طراحی هر دو این تست ها از فناوری پیشرفته سیستم CRISPR / Cas9 استفاده شده است. این تست ها با استفاده از معرفهای تجاری ، یک روش مبتنی بر Cas-9 را برای تشخیص اسید نوکلئیک با استفاده از روش لترال فلو و تولید سیگنال فلورسانس طراحی کردند.تست اول یک آزمایش سریع تشخیصی است که می تواند بین انواع COVID-19 تمایزایجاد کند. این تست را می توان بدون فرد متخصص و تجهیزات تخصصی انجام داد. این تست از فناوری مشابه آزمایش حاملگی در منزل استفاده می کند و در حدود یک ساعت نتیجه می دهد.

 

تست دوم که حساسیت بیشتری هم دارد وبه محققان این امکان را می دهد تا با اندازه گیری فلورسانس  نمونه را برای بررسی COVID-19 (SARS-CoV-2) ، آنفلوانزای A و B و ویروس سنسیشیال تنفسی به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنند.این ویروس ها با علائم مشابهی آشکار می شوند ، بنابراین توانایی تشخیص و تمایز آنها یک ابزار جدید تشخیصی برای کاهش سرعت گسترش COVID-19 است. این تست همچنین حدود یک ساعت به طول می انجامد و می توان به راحتی آن را تولید انبوه کرد که امکان  انجام آزمایش های بیشتری را می دهد، همچنین تجهیزات لازم برای آن در بیشتر آزمایشگاه های تشخیصی و بسیاری از آزمایشگاه های تحقیقاتی وجود دارد.

مارک جی آزبورن ، PhD ، استادیار و متخصص اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا ونویسنده اول این مقاله می گوید: "تأیید واکسن SARS-CoV-2 بسیارامیدوار کننده است ، اما ممکن است زمان بین دوزهای اول تزریق شده تا مصونیت جمعی ماه ها به طول انجامد." "این تست می تواند به پر کردن شکاف بین ایمن سازی و مصونیت جمعی کمک کند." با همكاری انستیتوی مهندسی پزشکی دانشگاه مینه سوتا و ژاکوب تیلور، پزشک، PhD و رئیس دانشكده پزشکی دانشگاه مینه سوتا، آزبورن و تیم وی در حال حاضر به دنبال افزایش حساسیت و استفاده عملی از این تست برای تشخیص سریع کووید-19 و شناسایی انواع مختلف آن  هستند. محققان  به منظور ایجاد دسترسی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و عموم مردم به این تکنولوژی جدید ،به دنبال  بررسی روش های تولید انبوه و مجوز برای  روش های تشخیص جدید خود هستند.

 

منبع خبر: www.technologynetworks.com